Fenomenul vegetarianismului prin prisma industriei alimentare

Vegetarianismul a debutat sub forma unei mișcări de apărare a drepturilor animalelor fiind treptat asociat cu noțiuni precum sănătatea, stilul de viață sau perfecționarea corpului.

Vegetarienii se împart în șapte categorii în funcție de tipul de carne pe care nu îl consumă: vegani care nu consumă carne sau produse provenite de la animale, lacto-vegetarieni care consumă produse lactate, ouă dar nu și carne, semi-vegetarieni care nu consumă carne roșie, pescetarieni care înlocuiesc carnea cu peștele și fructele de mare și flexitarienii care periodic renunță la anumite tipuri de carne.

În general, oamenii devin vegetarieni din varii motive precum: credințe religioase, preocuparea pentru mediu, animale sau lipsa resurselor financiare. Conform unui studiu Harvard în prezent dieta vegetariană nu este doar un mijloc de hrănire ci și o modalitate de a preveni bolile cronice.

Creșterea numărului de vegetarieni se reflectă în modificările care apar la nivelul pieței, astfel remarcăm creșterea producției de produse care substituie carnea la 5.96 bilioane de dolari până în 2022. Conform unui studiu realizat în 2016, generația Z și millennials consumă cu 52% mai multe produse vegetale decât anul trecut. Pe de altă parte, generația boomers cu vârsta peste 60 de ani, a scăzut consumul de produse vegetale cu 30% . Această diferență între generații are loc pe fondul creșterii apariției preocupării asupra alimentației sănătoase încă de la vârste fragede.

 

Anul 2017 este conturat prin prisma interesului pentru naturalețe, etichete curate și a preocupării pentru bunăstare și preparate pe bază de legume și fructe. Această preocupare pentru sănătate se reflectă și în creșterea numărului de vegetarieni, vegani și flexitarieni. Astfel, în anul 2016 a existat o creștere cu 257% în ceea ce privește consumul de produse de tip vegetarian comparativ cu acum 5 ani.

Astfel, anul 2017 se remarcă prin apariția unor noi trend-uri precum: consumul de plante marine ca și gustare, preferința pentru burgerii vegetali, ciocolata vegană precum și interesul pentru ingrediente bogate în fibre ca și sorg, sau cereale teff alături de kit-urile de mâncare cu preparare rapidă.

Tema conținutului de ingrediente vegetale în cadrul produselor ia o amploare din ce în ce mai mare ducând la creșterea cererii de produse vegetariene cu 25% și de produse vegane cu 257% . Pentru că timpul este o resursă prețioasă, în viitor consumatorii se vor orienta către acele produse de conveniență cu eliberare treptată de energie, timpul fiind un criteriu de selecție.

 

Rapiditatea schimbărilor și mediului economic și politic, impune apariția unor produse recunoscute de către consumatori, cu ingrediente sigure mai degrabă decât revoluționare, companiile orientându-se către procesarea de produse cu efecte benefice asupra sănătății însă la un preț accesibil chiar și consumatorilor cu venituri limitate, fără a face rabat de la caracteristicile nutriționale.  Ținând cont de noile tendințe, produsele viitorului vor fi cele care substituie carnea dar mimează perfect gustul și textura acesteia, fiind vizați nu doar consumatorii vegetarieni ci și cei de carne.

 

În calitate de membrii a Grupului Solina, Supremia Grup oferă o gamă largă de soluții pentru a obține produsele vegetale ideale, care substituie cu succes preparate din carne precum pate, parizer sau hamburger. Produsele Supremia sunt personalizabile 100%, în conformitate cu cele mai exigente cerințe ale pieței, în timp ce clienții beneficiază, de know-how-ul și inovația specialiștilor noștri în industria alimentară, pentru a obține produse de succes.

Pentru oferte, soluții sau informații, specialiștii Supremia Grup vă stau la dispoziție pe adresa office@supremia.ro