Evoluția pieței globale a produselor de tip Ready to Eat

Pentru consumatorul secolului 21 momentul mesei sa transformt în ”momentul de conveniență al mesei”, consumatorul modificându-și nu doar regimul alimentar ci și locul unde își efectuează cumpărăturile zilnice, diferit de cel al generațiilor trecute, deoarece principalul criteriu de selecție al mâncării a devenit timpul. Dacă în 1940 gătitul de la zero și durata acestuia de 150 de minute era considerată ca fiind normală, în prezent durata medie de pregătire a mesei nu depășește 30 de minute. Preferința consumatorului pentru gusturi variate și intense, lipsa timpului și a abilităților necesare gătitului au dus la apariția produselor ”Ready to Eat”.

Previziunile de creștere ale produselor ready-to-eat se bazează pe schimbări apărute la nivelul societății, precum:

  • creșterea numărului de femei angajate;
  • apariția generației millennials;
  • programele de lucru extrem de aglomerate.

Conform definiției dată de FDA (Food and Drug Administration), termenul ”Ready to Eat” se referă la totalitatea preparatelor procesate, congelate sau gătite care nu implică etape suplimentare de preparare. De altfel, piața globală a produselor ready-to-eat este segmentată în funcție de criterii precum tipul de produs, modalitatea de ambalare și canalul de distribuție.

În acest sens, analiștii preconizează o expansiune cu 7.2% a valorii pieței globale a produselor Ready to Eat, estimându-se o valoare de 195.3  bilioane de dolari, obținută până în anul 2026. 

Piața globală de produse alimentare ready to eat este segmentată în cinci regiuni cheie: America de Nord, America Latină, Europa, Asia - Pacific, Orientul Mijlociu - Africa. În 2023 se preconizeză că piața globală se va segmenta astfel:

O parte dintre produse alimentare ready to eat le găsim sub formă congelată. Alimentele congelate oferă o opțiune excelentă consumatorilor care au calități și experiență de gătit limitate. Sunt pregătite pentru utilizare și au o durată mai mare de depozitare. Aceste atribute sunt de așteptat să determine o creștere a cererii în S.U.A.

U.S. frozen food market revenue by product, 2014 - 2024 (USD Billion)

Frozen ready meals au ocupat segmentul cel mai mare cu privire la vânzări în 2015 și au reprezentat o cotă de piață de peste 35% în U.S.

Specialiștii Supremia Grup se adaptează constant trend-urilor existente la nivelul pieței dezvoltând în permanență soluții inovative menite să satisfacă nevoile consumatorilor. Te invităm să descoperi gama noastră largă de produse ready-to-use alcătuită din marinade, condimentate și mixuri pentru nevoile fiecărui consumator aici dar și produsele noastre destinate industriei HoReCa.

 

Surse:

  1. http://www.refrigeratedfrozenfood.com/articles/91668-study-ready-to-eat-foods-market-projected-to-grow-72-cagr-through-2026
  2. http://www.grandviewresearch.com/static/img/research/us-frozen-food-market.png